Syrrans kamera..

Publicerad 2010-08-14 01:39:00 i Ute på språng,

.. grävde jag runt i och hittade lite bilder på mig.  Lite fårklappning på Pilane gravfält. Skulpturutställning där, dessutom. Folk får ju allt till konst, och då fick vi bl.a se en stor svart kub, med en dörr in, med lite bråte inuti. Avkapade björkar, som var fastskruvade igen på sin ursprungliga plats. En vågig metallstolpe i en liten sjö.
Lejonet med den skadade tassen stoppar jag in här, varför han är skadad vet ingen, det stod inget om det i informationsbladet vi fick..


Lejon


Fåren var det bästa med hela utflykten! Mysiga små ulliga saker som lät mycket. Jag och Julia fick en kompis precis innan vi skulle åka därifrån, han kunde inte få nog av klappandet. Här har jag hittat ett par får som mest är intresserade av gräset iofs.

Fårmys


Vissa får var sugna på annat än gräs, de sprang och letade efter picknickare, högt uppe i bergen! Stackars barnfamiljen fick inte ha sina bullar och saft ifred.




-


Mitt intresse för djur dyker upp ofta, och gärna på bild. Här hittar jag insekter i gräsmattan, kul man kan ha!
Erik är lika oimpad av mina fynd som vanligt.


Gräver efter skalbaggar?

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela