Händelserik helg

Publicerad 2011-12-12 13:12:20 i Allmänt,

Nu har allt börjat komma till rätta, precis de tapeter på väggrna vi ville ha (mörkt tegel) och de blev snyggare än jag kunnat ana! Inte alls så farligt mörkt i matsalsrummet som jag trodde. Fick hjälp med mycket och nu är det inte så mycket kvar som behöver göras. Fick en microvågsugn i förtidig julklapp också så nu kan jag äntligen göra matlådor, och värma kattmaten lite.
Det går fint med katterna, den ene var lite blyg och försiktig till en början. Gick runt och glodde på alla och lät sig inte klappas. Nu är han som förbytt och ligger och tjockar sig lite överallt och kurrar högt när han blir klappad. Han är tjock så får försöka aktivera honom extra mycket, den andre är snarare tvärt om. Han rör på sig mycket men har svårt att behålla maten om han äter för fort.
De hette Ozzy och Morrison, men vi döpte om dem till våra favoritsångare istället: Nivek och Blixa. Den tjocke mörkbrune är Blixa, men har blivit Brunoblix från mitt håll.
De gillar att tugga på mina strågardiner och växter, växterna går att gömma undan lite så de inte kommer åt. Men gardinerna?
Ingen av dem har bajsat här hemma ännu vilket gör mig lite nojjig. Katter bör bajsa en gång om dagen och nu har det gått hela 2 >.<


Cambild från nu, ligger och myser uppepå klösmöbeln efter lite lek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela