Ska bli stolt kattägare!

Publicerad 2011-12-06 18:10:52 i Allmänt,

Äntligen hittat ett par perfekta katter till mig, 2 mysiga kastrerade hankatter av rasen Orientalisk korthår. Den rasen har länge varit min favorit tillsammans med de krulliga rexkatterna.
På fredag smäller det! Jag ska dra till Västerås runt 18tiden och förhoppningsvis kan mor och far möta upp mig där så jag får med mig alla kattgrejer hem. Får klösmöbel, transportbur, kattlåda och selar på köpet och det är på tok för mycket för mig att kånka hem själv på tåget (Erik jobbar)
Åh vad jag är glad, det är ett stort steg och Erik var lite smågnällig till en början. Men nu är han mör och har accepterat beslutet. Han "är mer människo-människa än djurmänniska" och ville inte ha något husdjur alls. Jag är snarare tvärtom och skulle nog aldrig vilja leva ett liv utan djur. Han har tidigare sagt "om du hittar katter du vill ha, så köp". Det kan ingen misstolka och vad han än säger nu skiter jag i ;)

Kommer plugga mycket(antagligen) 2012 så kommer vara borta om dagarna, då är det tur att de är två kattkompisar som kan umgås. De är inte syskon men kommer otroligt bra överens. Är inte blyga av sig och hälsar gärna på nya männsikor! De är närmare 2 år och har sina namn, men kommer antagligen döpa om dem.

Slänger upp ett par bilder på myskissarna!













Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela