Ingen stund ledig

Publicerad 2011-09-06 16:54:42 i Allmänt,

Har just nu fullt upp med att fixa i lghn, ungefär 1000 saker att göra men hälften av dem kan jag bocka av nu. När vi var på visning här så såg allt bra ut, såklart. Nu när man får kolla närmare på saker och ting så märker man hur mycket fusk och slarv det faktiskt finns. Massa extra jobb för mig, håller bl.a på med att skrapa bort kabelkanalslim från de sk spröjsarna. Det är nog kabelkanaler i hela lghn, högt och lågt. Jättebra att ha sladdar i, men INTE att sätta på fönster som dekoration, inte på dörrar heller, eller på väggen som nån fakeplastbård. Har köpt T-röd till fönstret iaf, så det går ändå rätt snabbt att få bort.


Jag kan inte hålla mig till ett fönster i taget :P

Sen så var handtagen klädda med svart och brun färg för att det ska se rostigt och lantligt ut men det håller jag på att skrapa bort nu. Färgen var lite obekväm att ha på handtagen, lite sträv och läskig att komma när med naglarna (gav gåshud och rysningar) Men under ser det ut att vara splitter nya handtag och lena är de också :)



Annars har jag en soffa att sätta ihop. Jag hoppades på att jag inte skulle få ett IKEAhem, men nu blev det lite så ändå. Kollat i säkert 10 olika möbelaffärer, men inte hittat något. Allt var antingen för dyrt eller väldigt fult.
Kollade på jysk och köpte iaf matsalsstolar där. Jag säger matsal, för det är precis vad vi har. I köket får det inte plats bord eller stolar. Vi har som ett jättestort vardagsrum istället, och då gör det ju inget om det är lite extra fint, kan gasa på utan att det blir nått overkill av det hela.

Familjen var här och hälsade på, fick ny säng och sängstomme i flyttpresent tillsammans med deras gamla TV och lite andra grejer. Mycket tacksam är jag för det. Julia gillade våran lekplats utanför huset, hon kanske kommer upp snart igen då? :)


Syrran gungar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela