90s i lördags

Publicerad 2012-01-23 13:26:10 i Allmänt,

Premiär av 90s i helgen och hade peppat och sett fram emot denna kväll. LoL-förfest hos Catta & Erik där vi kollade på turneringar som om vi vore värsta fotbollsfansen som kollar fotboll. Varje gång en drake eller torn gick ner så skrek vi! Ryssarna vann, jag är glad för deras skull. Är lite trött på att amerikaner ska vinna hela tiden.
Micke och filip pratade om att starcraft var mycke roligare att titta på, jag håller inte med alls. De menar att LoL alltid ser likadant ut. Visst, banan är exakt likadan. Men varje match är den andre olik och det är det som gör spelet så spännande. Man sitter 5 vänner och spelar och har kul på skype.
Jag spelade starcraft 1 som en galning när jag var yngre men att titta på turneringar i starcraft 2 gör mig bara snurrig. Dessa stora slag och sen ger någon bara upp?
Bygger ju hellre fina söta baser och väljer noga ut platserna allt ska sitta på snarare är rushar fienden så spelet tar slut. Man vill ju njuta lite av spelet.

Senare blev det iallafall 90s.. Hade man skrivit upp sig på facebook kom man in gratis mellan 23-24. Jag kom in gratis och var jättenöjd att slippa betala dessa 160kr som det annars kostade. Och 160kr för det? Musiken var bra, baren var sådär. Av 3st valiga drinkar jag beställde hade de bara 1.
MEN varför är det bara 18åringar på stället? Kände igen loggan för klubben och gick in på kissies blogg dagen efter. Bläddrade tillbaka några dagar och ser att hon rekomenderat klubben. ÅÅÅH, då förstår jag! Och dryga äckliga sthlmstjejer dessutom. En tjej i kort kjol går förbi - ALLA tjejer (med lika kort kjol) vänder sig om och gör en snorkig grimas åt hennes håll.
Cool tjej ska på dass - armbågar sig igenom hela kön och knuffar folk för att hon ska få gå in först..?
Småkillar som tafsar eller glor ögonen ur sig för att få ögonkontakt och senare få ligga när kvällen är slut..
Själva lokalen var inte så nice den heller. en korridor mitt i stan?
Åh, jag orkar inte. Tycker folk att det är kul att gå på sånna här ställen? Jag och erik drog ganska tidigt. Fler bekanta drog ännu tidigare. Och en vän blev utkastad för att han hade keps??...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela