Katthälsouppdatering

Publicerad 2012-01-17 04:34:42 i Allmänt,

Det har inte blivit så mycket bättre trots mina försök med både välling och spruta. Han har spytt igen = allt mitt jobb om att få i honom något var helt förgäves.
Får gråtklump i halsen av att se honom lida, att bara sitta vid vattenskålen, smal och uttorkad och bara stirra på den.


Brunogulllig sitta med och hålla hand

Men nyss kom hoppet åter då han gick helt själv till köket, tittade på mig för att kolla att jag hängde med och sen fortsatte gå mot "matdelen" längst in i köket precis som vanligt, fast utan mjauande och lite långsammare. Genast öppnade jag en ny och fräsch blötmatsburk och la en liten bit till honom och ställde dit vattenskålen.



Han åt aldrig, men sen när jag höll på att ge upp så började han dricka igen, bara lite men vilket framsteg! Det är sällan en skvätt vatten har gjort mig så glad. Nu la jag dit en mysig handduk vid skålarna och han har lagt sig på den. Hoppas han dricker mer. Maten är uppäten, men inte av Nivek såklart..
Jag har veterinärtid imorgon kl 9. De vill röntga honom men jag är helt 100 på att det inte finns något mer i magen. Röntgen går på ca 1200kr men jag kommer nog inte slippa undan.
Det är ett privat djursjukhus så de lär göra allt för att jag ska gå där ifrån med så mcyket pengar spenderade som möjligt.
Jag själv gissar på att katten stressat sönder av hela snöräventyret och var så uppspelt att magen ballat ur helt. Och nu mår han alldeles för dåligt i hela kroppen att kunna behålla något i magen.
Jag vill mest in och få hjälp med att få mer vätska i honom på ett snabbt och enkelt sätt. Då tror jag att det kommer lösa sig. Erik gnällde om avlivning, hur kall får man vara??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela