Krykatt

Publicerad 2012-01-19 04:38:53 i Allmänt,

Allt gick bra hos veterinären och han äter som aldrig förr. Känner mig mer än lättad och har gosat med honom i 2 dagar nu sedan han kom hem. Den andre katten blir lite sur och svartis när jag inte ägnar honom lika mcyket uppmärksamhet och biter lillkissen när han kommer åt. Så himla töntig. Jag har 2 händer, det räcker gott och väl. Han behöver inte sitta och blänga surt när jag klappar den lille.
Pappa hälsade på idag och vi köpte pizza. Det var lite bråk och tjafs personalen emellan så det blev inte mycket gjort och vi fick vänta på pizzan i säkert en halvtimma. När vi fick pizzan var den kall, tur att man fick en micro i julklapp :p

Erik är i gbg på konferans och kommer inte hem förrän på fre. Det är iallafall inte tomt hemma som det brukar - tur att man har lite kattsällslap så man inte känner sig så ensam :)
Han sa att han var lite trött på att höra på allt skvaller, men så är det ju alltid mellan arbetskamrater när man fått i sig lite alkohol; vem som gjorde ditten, vem som gjorde dattan och vem som är otrogen.
Jag skvallrar inte med arbetskamrater, jag kan verkligen inte. 
Ganska ofta luftar jag saker hemma med någon jag litar på, för det är ofta jag är irriterad på folk som beter sig som skit.
OM jag skulle prata skit om folk eller skvallra och ha mig skulle det bara slå tillbaks på mig själv. Den risken vill man inte ta. Minns en förfest till personalfest för ett par år sedan där en objuden person (som jag dessutom tycker är trevlig och rolig att prata med) var utpekad som slagpåse och jag bara kände illamåendet bubbla ju längre tiden gick. Det hade lika gärna kunnat vara mig, hur kul skulle det kännas? Jag satt där tyst och obekväm och lyssnade på deras hånfulla skratt genom hela förfesten. Att senare se dem vara låtsastrevlig mot denna personen fick mig att må ännu mer illa. Ser man på, sitter här och pratar skit/skvallrar om mina fd arbetskamrater på bloggen. Om någon av dem möjligtvis skulle läsa och känna sig träffad så vet ni vad jag tycker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela