Seg vecka

Publicerad 2012-01-16 04:05:53 i Allmänt,

Seg men ändå händelserik, har knappt hunnit med att lata mig som jag brukar. Chris fyllde 30 i fredags så vi var där en sväng i hans lilla lgh, smockat med folk men kul ändå! Igår var vi hos micke och spelade lite zombiespel och kollade på gladiatorerna. Gladiatorerna är inte alls lika underhållande nu som det var när man var liten trots samma "uppdrag" men jag har aldrig varit ett fan av muskulösa grabbar/gubbar oavsett ålder :p Tanken var att vi skulle ut på krogen efteråt men vi sket i det och åkte hem och sov istället = Nice!

Idag har det varit en ganska jobbig dag. Dygnet började med att en av katterna svalde ett snöre strax efter att vi kom hem igår och han har spytt hela morgonen. De sista pölarna bestod mest av vitt skum och tillslut fick han upp en liten trasslig snörbit. Hört att det kan gå illa om det fastnar i tarmarna så det var skönt att han fick upp det. Snöret är från mina trådgardiner som han bitit loss och jag ångrar att jag inte hann spraya citronvatten på dem innan detta hände för de har ju varit där och gnagt och lekt tidigare..
Det borde vara frid och fröjd nu men det är det inte. Han vägrar äta och dricka, det lilla jag lyckats stoppa i honom (2 små bitar favoritgodis) kom upp samma väg som snöret ganska snabbt. Han har alltså varken ätit eller druckit på hela dagen. Jag har tvingat i honom lite vatten med hjälp av en liten sprutgrej så han inte går hela dagen utan någon vätska alls. Blir det inte bättre imorgon så bär det av till veterinären. Det ligger en precis över vägen så slipper låta honom frysa en längre tid iallafall.
Bara en röntgen av magsäck kan gå på 1000-2000kr.. Jag har skaffat försäkring men den har inte börjat gälla ännu(20 dagar måste ha gått sen man skaffade försäkringen) Inte trodde jag att något skulle hända redan nu, blurk. Undrar varför han inte vill ha något alls nu? Svider i halsen efter allt spyande? Illamående? Trådstump kvar?

Veterinärtips på nätet var iaf svält i 24timmar så tarmfloran hinner återhämta sig, inget annat än vatten ska ges. Sedan lite kokt fisk som är lugnande för magen. No probs där, MEN jag undrar om han kommer ens titta på matskålen? Det gjorde han inte förut trots tonfiskförsök.

Hittade lite bilder på dem som kittens nu när jag spanade runt lite på deras uppfödarnamn, gullebulle båda 2 :)

Morsgrisen som ska vara där jag är, överallt, alltid.
Är jag inne på dass så jamas det som aldrig förr och sitter jag vid
datorn kommer en liten försiktig tass som menar "hej jag vill ha uppmärksamheeet!"
Tjock och glad; herrn som aldrig tackar nej till något ätbart och som
gärna snor vår andra katts mat om man inte vaktar
(vilket resulterade i en lite för tjock katt och en för smal katt hos förra ägarn)
Han är som en liten hund till sättet, sitter alltid och tigger mat,
kommer glatt springande när man kommer hem,
Sällskapsjuk som få och allätare. Majs har gått ner, samma med chips mm.






Den lekfulla men tystare missen som vi försöker göda upp (MEN SOM GICK
I STÖPET NÄR HAN ÅT ETT SNÖRE OCH BARA SPYR UPP ALL MAAAAT!)
Som älskar att mysa ner sig i mitt täcke, rulla på eriks skrivbordstol,
bli klappad och borstad och att jaga mina dreads..
Han är inte lika klumpig som sin kompis, kan hoppa högt och
klättrar mer än gärna uppepå köksskåpen.

Båda kissarna har lätt att spy och det är inte så kul alla gånger vakna
till ett "gock-gockande -> spluuurt" på natten efter de fått sin kvällsmat.
De är väldigt måna om varandra och ropar på varandra om de inte sett varandra
på några minuter. Kan även brottas, bråkas och tillochmed fräsas ibland men
ingen somnar ensam och figther slutar alltid med att den ena "tvättar" den
andre bakom öronen ^^



Lillskrotten som är uppe och kliver är min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela