Trångt

Publicerad 2012-01-20 01:52:30 i Allmänt,

Vi sitter just nu 3st och trängs på min skrivbordstol.. det är som det brukar vara med andra ord :p Vi ser också vem av oss som får all mat här i hushållet. Eller får och får, han tar sig vad han vill ha. Som häromdagen då han fiskade upp kyckling på tining ur en bunke fylld med vatten. Släpade med sig en ganska stor bit och la den på mattan och började glufsa. Det kan väl inte vara bra för katt att äta rå kyckling bara sådär eller? Slängde biten iallafall. Sen hittade han en fettslamsebit när han fortsatte sin skattjakt i köket när maten var klar. Han slukade den snabbt för att jag inte skulle hinna ta ifrån honom den..
Lämnar man kastruller med mat i utan lock på spisen så är han där med näsan i blöt.
Missar man att stänga skafferit är han där inne och välter ut saker.. (gärna torrfodret)
När jag sitter i soffan och äter är han i mitt ansikte och tassar - tills han får lukta på det och gör en grimas. Han gillar inte mina vitlöksdränkta maträtter, haha.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-01-20 09:41:04

Vilken korv:-)))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela