Gått och blivit förkyld..

Publicerad 2012-01-17 19:24:09 i Allmänt,

Förkylningen kom som en bomb bara sådär, nu har jag inte varit sjuk på väldigt länge så det är väl dax att komma nu. Sympatisjukar med katten.
Han fick komma till veterinären kl 9 idag och har stannat där hela dagen för dropp, kräkmedicin och förstoppningslösare. stackars lille vän, inte ens bajsa kunde han göra eftersom han var så uttorkad efter allt spyande. De skulle även försöka ge honom mat i puréform genom spruta i mungipan om han inte vill äta själv. Ska hämta honom nu kl 21 så jag hoppas han ser piggare och friskare ut nu.
Sen får vi se om det blir en hård kamp med matning och vattning hemma. Har fått massa udda tips, som t.ex; kleta mat på tassarna och längs benen så kommer han vilja tvätta av sig och får på så sätt i sig maten. Tåls att testa om han vägrar. Nu kommer han nog vara såpass pigg och återvätskad att han kommer bry sig om att han har mat på fel ställen :) De ville helst röntga och ta blodprov men då skulle notan bli dyr, jag sa att vi får göra det om han verkligen inte blir bättre av det här.
Nu kommer det gå på ca2500-3000. Med röntgen hade det blivit uppåt 5000. Aja, det får det vara värt.

Erik sa att vår andra katt hade ropat sig fördärvad där hemma när jag tog med mig sjukkatten och gick imorse. Erik som ville sova fick inte så mcyket sömn :p Stackars dem båda, lika förtvivlade båda två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela