Skinny Puppy på Tyrol

Publicerad 2010-07-30 03:43:43 i Ute på språng,

27e smällde det! Skinny Puppy som jag väntat så länge på kom efter 6år tillbaka till Swe. Slutsålt x2, större scen, knökat med folk och ca 30-35graders hetta. Längstfram stod jag , såklart. Svetten rann och jag tyckte synd om Nivek som sprang runt i lack och gummimask. De spelade mina favvolåtar från förr och jag filmade många låtar med min kamera. Erik tyckte det var den bästa konsert han varit på, jag kan inte annat än hålla med. Inte så konstigt med tanke på att de varit mitt favvoband i nästan 10år.

Det var nära på att det inte blev någon konsert alls för mig, jag glömde mitt körkort hemma och det var 18års åldersgräns (folk har en tendens att alltid kolla leg på mig trots att jag snart fyller 25) Passet skickades upp till sthlm, men hamnade i Karlskrona.. Lite lagom panikslagen fick jag senare tag på min kusin (som är ganska lik mig, fast med blondt hår) som kunde låna ut sitt leg. Phew! Problemen var inte över än. Vi hade inte hämtat ut biljetterna och samma dag som konsterten ägde rum så var biljettkassan STÄNGD, de hade bytt till sommartid. Jag har nog aldrig varit så matt som då. Det löste sig ändå strax innan spelningen och jag kunde äntligen andas ut.

Nu är jag för övrigt hemma igen, lite tomt utan Erik. 1månads konstant umgänge är långt ifrån nog :/



(snodd bild, oops)


En stillbild från en av alla videoklippen jag tog med kameran.


Foto av en svettig Nivek utan all utstyrsel i slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela