Zombie Friday

Publicerad 2010-07-04 18:49:00 i Ute på språng,

I fredags deltog jag i min första zombiewalk. Fick reda på det 5 dagar innan, så jag hann inte få tag på bra kläder, annars hade jag nog klätt ut mig lite mer. Kanske till en Silent Hill nurse, eller något annat skojigt.
Köpte lera och blod på buttericks för 320kr och börjde kladda loss redan 5h före walken. Hade egentligen behövt mer tid, men det blev rätt ok ändå. Galen dag för övrigt, berättar längre ner mellan bilderna.
-

blodig, men fortfarande mänsklig



När vi kom fram till stan så behövde vi smita in på systemet. Jag hade redan dricka, men Erik skulle köpa lite till Zombie festen på kvällen. Väl framme hos kassörn erfter typ 10 mins köande så vill jag gå förbi - Det ville inte kassörn att jag skulle göra, jag skulle langa fram leg, trots att jag inte hade för avsikt att köpa en droppe.
Jag tyckte det var lite konstigt, men visade mitt körkort. Och eftersom DET INTE VAR JAG PÅ MITT KÖRKORT så fick inte erik köpa sina öl. Kassörn sa att det inte ens var likt. Men tacka fan för det, det är maskerad och jag är utklädd till zombie. Jag hade även andra kort med mitt namn osv på, men det hjälpte inte.
Jag har förståelse för att jag kanske inte fått köpa eftersom det är svårt att se att det är jag, men då hade han kunnat säga det istället för att be om leg. Hur i helskotta skulle jag behöva sett ut på körkortet för att Erik skulle få lov att köpa, undrar jag?  Nästa körkort kanske jag bör se blodig och enögd ut..  Urk, den där Frank på systembolaget i Nordstan förstörde min dag.

Vi gick vår walk från Vasaparken, skrämde tjejer i 15årsåldern (de blev rädda på riktigt) men andra blev bara glada och tog foton. Har inga bra bilder från walken, jag var lite för upptagen med att leka zombie längs gatorna :/


Erik fick lite dricka av mig


 
 


Läskig men glad!

Vi testade att dra till systemet en 2a gång, fast då stannade jag utanför. Erik gick in, plockade på sig det han skulle ha, gick till kassan. Någon sec senare så dök den jävla Frank upp igen och började gnälla på att han inte fick köpa, och tyckte att en zombiesminkning går att jämföra med att ha på sig en full lisebergskaninsdräkt.
Erik frågade dem hur mcyket 2h smink han var tvungen att förstöra och tvätta bort innanhan skulle få lov att köpa - och började dra loss fejksåren på kinderna. Men då blev de lite svettiga och lät honom köpa. Jag blir så trött på folk.
Samtidigt gick ett "tant-trendigt" tjejgäng förbi och snäste åt mig "men lilla flicka! bla bla bla.. zombiewalk.. fulaste zombien bla bla"  Men är det något jag bryr mig föga om är just deras åsikter. De var andtagligen yngre än mig, dessutom.



Malin hade nog snyggast zombiekostym!

Sen bar det av till bunkern, inte så mycket folk men kul ändå :) 
Nån knäppgök som sket i att jag hade kille ville ha med mig på efterfest, han tyckte att jag var så söt (i mitt zombieansikte??) och ville pussa på mig. jag ville inte gå med, såklart. Inte ens när jag ser ut som stryk blir jag lämnad ifred -.-


Vindrickande zombiesar och naken fläck på Eriks kind

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela