Ut ur Kyrkan!

Publicerad 2010-06-15 21:41:57 i Allmänt,

Jag har bestämt mig, jag ska ur. Jag har till nov 2010 på mig, annars dras nästan 2% av min årliga lön igen och går direkt till kyrkan. Jag är döpt och konfirmerad, men jag har aldrig trott på gud eller något som står i bibeln.
Ok, kanske när jag var liten och gick på kyrkansbarntimmar, då var det kul med sagor om ormar och giftiga äpplen och fan och hans moster. Men då trodde jag på tomten också.
Jag måste inte gifta mig i en kyrka, och jag behöver inte begravas utanför en. Jag kan ligga och multna någonstans, det gör inte mig något, död som död.
Eller nej, jag vill inte ruttna bort, jag vill brännas och sen ska min aska bli en diamant som finns kvar för alltid.
Finns ett företag i Schweiz som fixar sånt http://www.algordanza.org/Home.aspx
Jag stör mig på att präster får överdrivna löner, gör de ens något vettigt? Står i kyrkan och tutar i folk massa hittepå. Fick föresten höra nyligen att Jesus inte alls föddes på juldagen (som om han ens levt?), de satte det datumet för att så många andra religioner hade högtider på vintern, och kristna ska väl inte var utan?
Präster ger gamla folk ro och lugn på sjukhusbädden när de är rädda och ska dö. Men herreguuu, alla levande ting dör så småningom. (Till och med den lilla spindeln Erik trampade på! *still mad* )
Fyndade en mascara på nätet också, behövde ny, 35kr för en som brukar kosta över 100spänn :)

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2010-06-15 21:44:31

MEN VAFAN! SLÄPP DET DÄR NU! =D



Men helt rätt inställning! Håller med dig till 110%, gillar diamant idén galet nice! =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela