Guadeloupe

Publicerad 2010-05-17 22:03:13 i Allmänt,

Satt och bläddrade i Guadeloupe-turistbrochyr vi fått hem, hela familjen ska åka dit när min mor fyller 50.
Hon fyller inte förrän i november, men jag längtar redan! Inte varit på "solsemester" sen.. 2007.
Just solandet är jag inte mycket för, men jag lägger min tid på annat.
Jag åker utomlands främst för matens skull - äta massa nya rätter, men också för att hitta roliga djur och växter, krypa i grottor och annat kul.
Vi kommer bo i fina små runda huttar precis vid stranden, perfekt! (så kan jag smyga ut och ta mig ett nakendopp på natten?)
Guadaloupe ligger i västindien, vilket betyder att flygresan kommer ta ungefär 10h, vad gör man på en 10h flygtur? >.< Jag har försökt sova på flyg innan, det är helt omöjligt. Hoppas det är annorlunda denna gången. Orkar itne med barn som skriker, barn som spyr, folk som väsnas och luktar i allmänhet. Kanske får låna Eriks Segahandkonsol om jag är snäll. Han är alltid snäll, så det får jag säkert :)

Dags att sluta drömma, om lite mer än ett dygn är jag påväg till sthlm för att sen åka vidare till tyskland. Har massor att göra!


Någon strand på Guadeloupe (ja, jag snodde bilden!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela