Lite seg

Publicerad 2011-01-20 18:36:44 i Allmänt,

Ok, vet att jag slängt bloggandet åt sidan rejält. Inte skrivit något sen jag var utomlands.
Det är skönt att skriva av sig så jag ska försöka bli bättre på den fronten.
Nu har jag alltså börjat läsa in Naturvetenskap B på komvux, trots att jag gått naturvetenskap så har jag inte läst kursen, lite dumt att man ska behöva läsa in det när jag har biologi B - som istort sett handlar om samma sak.
Har äntligen lite vettiga saker att göra på dagarna igen, har t.o.m bestämt mig för att börja gymma med en klasskompis. Klasskompis låter lite klent, vi ses nästan varje dag, bor grannar och gör massa saker ihop. Jag som har så svårt för att lära känna nya människor egentligen :)

Blev lite putt idag angående folks kommentarer om frisyrer, inte min, utan Mathildas (som min vän heter).
Hon gillar min frilla skarpt, så hon bad mig hjälpa henne med sidecuts (hon har haft liknande innan, men var sugen igen) Det blev väldigt fint, både jag och Mathilda blev nöjda.
Men folk hon känner kan inte låta bli att slänga ifrån sig negativa kommentarer, och JAG kan inte låta bli att ta illa upp. Jag klippte, och jag har liknande frisyr själv.
Måste folk bry sig så himla mycket om vad vissa gör med sitt utseende, om hon klippt sig på ett visst sätt - så är det för att hon tycker det är snyggt, eller hur? Kan inte låta bli att tycka att det luktar avundsjuka lång väg, nu behöver ju personen inte nödvändigtvis tycka om, i detta fallet, frisyren. Det är snarare för att de är för fega för att göra något nytt/annorluna med sitt eget utseende, för rädda för vad andra ska tycka. Svaga människor som måste trycka ner andra för att må bättre.

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2011-01-21 10:24:51

DU är toppen min vän:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela