Min laptopskärm smälte!

Publicerad 2011-05-02 10:39:50 i Allmänt,

Inte riktigt lika illa som överskriften lyder, men smält har den gjort. Som några få känner till så har min datorskärm varit sönder redan från början. Det måste vara över 23-25grader för att den ska funka normalt, annars flimrar den i regnbågens alla färger. Brukar köra med extern skärm så det har funkat bra ändå, men kan inte direkt ta med laptopen på tåget och tro att den ska funka där.
Nu när det är ganska så varmt så har jag skitit i extern skärm, det enda som kan behövas är lite värme från min skrivbordslampa och häromdagen RÅKADE JAG GLÖMMA att den var på! Den låg nära övremitt-delen och efter 30min så var den delen alldeles mjuk >.<
Det enda som inte funkerar som det brukar är den lilla "öppnarspaken", men den har som tur är inte fastnat, kan fortf öppna en stängd laptop :)

Syns inte så bra, men så fin är min skärm efter den lilla olyckan..

 

Snart är det dessutom dags för WGT och jag behöver fortfarande köpa lite nödvändigheter, dvs. platta skor/sandaler (vilken öerhörd pina förra WGT då jag bara hade med mig höga klackar). Sen kan jag behöva en något större väska så jag kan bära med mig tröja och skobyte. Funderar på en enkel tygpåse, men vi får se. Vill gärna ha något som matchar min outfit, men det verkar omöjligt att hitta.

 

Deklarerade förövrigt imorse, sista dagen idag så det var snabba puckar och hade det inte varit för aftonbladet.se så hade jag glömt. Nice med nästan 5k lagom till midsommar :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela