Katt&krokodiljakt

Publicerad 2011-11-11 13:54:08 i Allmänt,

Har precis blockat runt som den värste efter ett husdjur. Stod mellan ännu en reptil eller en katt. Båda har för och nackdelar. Reptil; man behöver ett stort terrarie (visserligen är det np att få plats med i denna lgh, men ändå) sen kan det vara svårt att hitta nån som vill åka upp till väsby för att mata om man skulle vara bortrest. Svårt nog att hitta någon som VILL mata även om distansen inte är några problem. Syrsor/musbebisar är kanske inget man vill stoppa i mun på en glupsk sötnos med många tänder. Syrsor är en stor nackdel i sig, jag har tillbringat så många nätter klarvaken av deras skriande. Annars; Lätt att plocka bajs, en liten skopa bara sen klart. Lättskött utan päls osv. En naken/sträv kropp är minst lika mysig att krama som en pälsig!
Bra med katt; Man kan lämna av en katt ett par dagar hos en vän utan problem, alla gillar ju katter!
De är kanske mer tillgivna än en reptil och lite mer action i än en slöis som bara vill ligga och lata sig under värmelampan. Det dåliga är kattlåda! Men ska försöka lär min katt gå på dass som vemsomhelst om jag skaffar mig en. Katthår är inte kul på varken möbler, i mat eller i ansiktet. kattklös är inte heller kul (på möbler, i mat eller i ansiktet?)

Vad jag än skaffar så kan jag ha bådeock när tiden är inne.

Hundar kan vara söta, men kommer inte på frågan, de är så otympliga och kan inte vara ensama utan att få panik.

Nu skickade jag ett meddelande om ett par Siameskattungar. Hoppas någon finns kvar! Isåfall köper jag mig en vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela