Inflyttning/födelsedagskalas snart!

Publicerad 2011-09-28 21:18:35 i Allmänt,

Det här med stora fester hemma hos mig är jag så ovan vid. Jag tror inte ens det hänt.
Inte från mitt eget initiativ åtminstonne, nu är det väl inte riktigt det heller iofs.
Hade helst bara haft några stycken över hit. Det är ca 100pers bjudna och jag hoppas att inte ens hälften kommer, för var ska alla få plats? Vill ju helst inte ha folk rännande i sovrummet men så får det väl bli. Många jag inte ens träffat är bjudna, men jag får väl lita på att de sköter sig.
Hade helst velat vara klar med målning och tapetsering osv innan, men det hinns nog inte med. Har precis börjat spackla, så framåt går det iaf.

Min farfar på 92år har gick bort i veckan.
Hade velat träffa honom lite till, men det var känslomässigt svårt på sista tiden. Det är meningen att jag ska ha detta lite som en dagbok, men eftersom såpass många läser den varje dag (vilket jag inte trodde att folk skulle göra) så tänker jag inte berätta mer om hur och varför.
Hursomhelst, redan nu börjar korpandet i farmor och farfars hus. Känns lite som om vissa har gått och väntat på att denna stunden ska komma. Jag kommer inte vara där. Dels bor jag inte i närheten och kan komma dit på kort varsel, och dels känns det dumt och konstigt att gå dit och roffa åt sig saker, även om jag vet att det måste göras. Vill att det ska vara som det alltid har varit. 
Det tjafsas om vem som ska ha vad, och till vilket värde osv. Själv bryr jag mig inte om värde. För mig är det mer värt att ha något som minne. Julia sa att hon skulle kolla efter några saker jag nämnt, så får vi se..

Nu har jag inte tid att sitta här och skriva, nu ska det letas lampa på nätet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela