Vilket flyt!

Publicerad 2012-03-10 10:27:19 i Allmänt,

Ska börja jobba på måndag, lära mig allt osv. Ylva som jag var på intervju hos först hade sagt åt chefen som höll i andra intervjun att "Johanna ska jag ha!"! Galet, kan nog vara lite charmig trots att jag var så nervös. Jag som alltid har tampats med tankarna om att jag inte är något att hänga i granen.
Fick nytt jobberbjudande igår, eller tja, blev uppringd om en intervju. Fick tacka nej eftersom jag redan fått jobb :) Han gratulerade så mycket och sa att mitt CV var idealiskt för butiksjobb. Såatteh.. Då vet jag det iallafall!

Från att gå runt och vara slö och nere över att aldrig kunna hitta ett jobb till att faktiskt ha allt jag behöver i mitt liv. Förutom barn förstås, men det är inget jag behöver nu och lär dröja ett bra tag tills jag skaffar. Det räcker gott och väl med katterna, de är ju som små barn nästan, pälsiga sådana :P Frågan är om man ska börja tänka på att skaffa bil, har råd med någon på 30k och mer än så, meen frågan är om jag verkligen behöver en bil mer än till jobbet och att handla med. Jag vill itne köra runt i stan, hemska tanke! Här ute på "vischan" som Väsby går det ju bra. Pendeln tar bara 9 minuter till jobbet, men då ska jag gå 15 min totalt också.

Justdet, har hört att deadspace är så himla läskigt. Fick både 1an och 2an i present när jag fyllde år sist och har dragit mig lite för att prova. Nu var det dax, ensam hemma hela kvällen och natten och jag satt lite som på nålar i början av spelet. Men jag vet inte, aliens har aldrig varit vidare läskigt för mig, det har alienfilmerna banat väg för. De fina svarta och glänsande monstrena var jag nästan lite kär i, och är det fortfarande ^^
Vissa monster i dead space tyckte jag var lite söta. Jag är knäpp?
Det spelar så stor roll hur de rör på sig också, när de kommer springande som vilda bestar tycker jag inte det är så läskigt, bara att stå och peppra. Lite mer läskigt när de är långsamma och oförutsägbara.
Spelade igenom det på 2 dagar. 8h tog det allt som allt. Ganska kort spel mot vad jag är van vid. Det enda spelen jag inte klarar av att spela är Silent Hill-spelen. Är nog mer härdad nu så får nog testa nån gång. Aja, bara att sätta tänderna i 2an!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela